Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

POLICJANCI ZAPOBIEGLI UTRACIE 98 TYSIĘCY ZŁOTYCH

Data publikacji 26.05.2023

Dyżurni Komendy Powiatowej Policji w Kępnie zostali powiadomieni przez dział bezpieczeństwa jednego z banków o wpłacie dużej sumy pieniędzy na konto tak zwanego "słupa". Dzięki determinacji oraz szybkiej reakcji policjantów pokrzywdzony nie stracił 98 tysięcy złotych.

W dniu 25 maja br. dyżurny Komedny Powiatowej Policji w Kępnie otrzymał telefonicza informacje z działu bezpieczeństwa jednego z banków, że w Kępnie przy ulicy Broniewskiego nn pokrzywdzony wpłaca dużą sumę pieniędzy do wpłatomatu na konto tak zwanego "słupa" a następnie pieniadze te są wypłacane w innej części kraju za pomoca kodów BLIK. 

Dyżurni natychmiast w to miejsce wysłali najbliższy partol, który powstrzymał mieszkańca powiatu kęińskiego od dalszej wpłaty pieniędzy.

Funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego ustalili, iż do 27 letniego mieszkańca powiatu kępińskiego zadzwonił nn mężczyzna pojadąc się za obsługę banku i informując pokrzywdzonego, że ktoś włamał się na jego konto bankowe i próbuje zaciągnąć kredyt w jego imieniu. Oszust namówił pokrzywdzonego na zaciagnięcie pożyczki oraz na wypłatę wszystkich oszczędności zgromadzonych na rachunku bankowym. Natępnie pokrzywdzony miał wpłacić wszystkie pieniądze, ponad 130 tysięcy złotych na podane przez oszusta konto bankowę. Dzięki czujności pracowników banku oraz szybkiej rekacji fukcjonariusz z Kępna, którzy powstrzymali  27-letni kępnianina od dalszej wpłaty pieniędzy.  Postępowanie w tej sprawie prowadzi KPP w Kępnie. 

Ten przypadek pokazuje, że oszuści nie odpuszczają stosując coraz wymyślniejsze legendy, metody i socjotechniki, aby zmanipulować osoby, wpędzić je w sytuację stresową, która uniemożliwia racjonalne myślenie i działanie. Przy tej okazji kolejny raz przestrzegamy przed podejmowaniem w pośpiechu decyzji o przekazaniu pieniędzy.  Jeżeli odebrali Państwo podejrzany telefon z prośbą o pożyczkę, przekazanie pieniędzy krewnemu przez pośrednika czy wpłatę na konto, należy natychmiast się rozłączyć i potwierdzić informację u członków rodziny lub w placówce bankowej. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości należy zadzwonić pod nr 112 lub 477756211 – po uprzednim rozłączeniu poprzedniej rozmowy - i opowiedzieć policjantowi o swoich podejrzeniach. Przestrzegamy przed pochopnym podejmowaniem decyzji i wypłatach z banku, zwłaszcza dużych sum pieniędzy. Pamiętajmy, aby o każdym podejrzanym telefonie pilnie poinformować POLICJĘ.

sierż.szt.Filip Ślęk 

Powrót na górę strony